یا حسین
چه شعار جالبی :
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
اما حیف که این روزها بازیچه شد بازیچه ی آدمهایی که دو دسته شدند
و جمعیتی را دودسته کردند...
صد حیف که سران یک گروه به دنبال نام هستند و گردانندگان آن گروه دیگر به دنبال نان ...
تعدادی در پی ثبت نام خود به عنوان تنها حق داران در کار مذهبی
و بعضی دیگر به دنبال کسب منفعت مالی از طریق نام و آرم خود .
حسین جان تو که قهرمان عاشورای سال ۶۱ ه ق بودی
اکنون در بسیاری از جاها مظلومانه نام تو را سیبل می کنند
و خود پشت آبروی تو و خاندانت به دنبال نام و نان خود هستند ...
چه زیبا گفتی دکتر شهید و دوست داشتنی :
خدایا :
به من توفیق تلاش در شکست
صبر در نومیدی
رفتن بی همراه
جهاد بی سلاح
کار بی پاداش
فداکاری در سکوت
دین بی دنیا
مذهب بی عوام
عظمت بی نام
خدمت بی نان
ایمان بی ریا
خوبی بی نمود
گستاخی بی خامی
مناعت بی غرور
عشق بی هوس
تنهایی در انبوه جمعیت
دوست داشتن بی آن که دوست بداند
روزی کن ...
و شعری از سعید بیابانکی عزیز :
برپا شده است در دل من خیمه ی غمی
جانم چه نوحه و چه عزا و چه ماتمی
عمری است دلخوشم به همین غم که در جهان
غیر از غمت نداشته ام یار و همدمی
بر سیل اشک خانه بناکرده ام ولی
این بیت سُست را نفروشم به عالمی
گفتی شکار آتش دوزخ نمی شود
چشمی که در عزای تو لب تر کند نمی
دستی به زلف دسته ی زنجیرزن بکش
آشفته ام میان صفوف منظّمی
می خوانی ام به حُکم روایات روشنی
می خواهمت مطابق آیات محکمی
ذی الحجّه اش درست به پایان نمی رسد
تقویم اگر نداشته باشد مُحرّمی ...
توسط سعید بیابانکی
ما را در سایت ایران من تسلیت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 63